PH 10 WNE – Dacia 1300

Salut ! Ma numesc Pop Ciprian Mihai si sunt unul din pasionatii marcii autohtone. Prima masina a familiei noastre a fost o Dacia 1300 din 1970 ce avea seria de caroserie 00050. Masina nu era intr.o conditie tocmai exceleta dar …era a noastra.

1. Cand a aparut aceasta pasiune si ce te motiveaza sa continui?
Motivatia mea si atractia pentru marca autohtona modificata a aparut odata cu aparitia daciei WRC.Erau si altele gen SGM ,TAF,COX …dar slabiciunea si idolul meu in materie de autohtone a fost si a ramas Dacia WRC.
Toata nebunia a pornit undeva prin generala ,gen clasa a 8-a. , avand ca rezultat si inscrierea mea la Liceu Auto din Ploiesti.
Singurul lucru care m-a facut sa continui si sa am la suflet aceasta Dacie 1300 este faptul ca mi-am gasit refugiul atunci cand tatal meu a plecat intr-o lume pe care noi, oamenii de rand, nu o putem vedea. Da! Masina am construit-o in memoria tatalui meu, in semn de recunostinta fata de el.
 
2. Ce te-a facut sa alegi o dacie? Si care este povestea din spatele masinii?
Dacia ce se afla acum in posesia mea, este cumparata din banii mei, munciti de mine, deoarece din varii motive cea din 1970 a sfarsit la Remat pentru un cupon al proiectului rabla. Am ales aceasta Dacie 1300, fabricata pe 23 august 1977 dintr-o prostie, la indrumarea prietenului meu Ionut (Coaja) si din lipsa altei masini. Initial nu am vrut sa o cumpar deoarece la vremea respectiva, pretul ei mi se parea cam mare, iar ea ca si masina nu mi-a atras atentia in mod special. Am vrut sa plec si sa nu bat palma cu fostul si unicul proprietar, dar cand am dat sa plec, omul oarecum dezamagit ca nu a reusit sa o vanda, a inchis usile si capota. Atunci a fost momentul in care m-am indragostit de masina asta, de vina fiind modul fin in care se inchideau usile. Am cerut sa merg cu ea in test. Zis si facut. Am dat banii pe ea fara sa stau pe ganduri, fiind placut impresionat … chiar fascinat de felul in care functiona masina si de senzatia placuta pe care mi-a oferit-o la condus in momentul probei.
Tin sa mentionez ca masina am cumparat-o din Buzau de la unicul ei proprietar.
 
3. O descriere a masinii.
In afara de atentia pe care o primeste, masina se bucura de o caroserie lucrata cat mai in detaliu, de un propulsor de Renault Megane 1.6 16v legat de o cutie de Renault 18 si sustinute de suspensia reglabila combinata din amortizoare marca Bilstein scurtate si intarite, cu un coil over kit de Honda Accord.
Bari stabilizatoare cu mult mai groase fata de cele stock si daca tot punem cai ne trebuiesc si haturi sa-i oprim. Astfel ca am modificat sistemul de franare. Pe spate am montat o punte cu discuri cu regulator de presiune si pe fata am trecut la frane de 260 mm cu dscuri perforate si ventilate. Acest sistem eate coordonat de o pompa de frana cu dublu circuit de Renault 12. Dupa sezonul asta ,urmeaza montarea unui sistem ABS.
Am optat pentru un exterior clean look (shaved doors) dar in acelasi timp am incercat sa-i pastrez linia ei clasica.Sistemul de iluminare a fost imbunatatit prin montarea unor lupe bifazice si a unui kit de bixenon de 4500K .
La interior masina se bucura de rafinamentul combinatiei dintre alcantara bej si pielea maro.Ceasuri de bord full digitale si cateva detalii percepute doar de anumiti pasionati.
 
4. Ai intampinat probleme pe parcursul modificarilor la masina? Care ar fi acestea?
Intr-adevar … am intampinat multe probleme in timpul modificatilor deoarece caroseria de Dacia nu eate foarte usor de lucrat (dai aripa de pe fata jos si o pui inapoi si nu mai vine deloc ca inainte…usile te chinui ceva vreme sa le aduci la lufturi s.a.m.d), comparativ cu cele straine. Reperele si piesele pentru Dacia …o spun cu mana pe inima ca sunt niste gunoaie ordinare, oarecum depasite tehnologic si foarte slabe din punct de vedere calitativ, acesta fiind inca unul din motivele pentru care am ales sa lucrez cu piese de provenienta Renault 18(de exemplu) , Volvo, Renault 12, Volkswagen si altele. Un fel de strutocamila.
 
5. O intamplare amuzanta din trafic.
Cea mai amuzanta intamplare in trafic …hmmmm. Pai as spune ca intamplarea face ca posesorii masinilor cu pretentii cat si oamenii de rand … ma claxoneaza si imi dau like-uri in trafic.
 
6. Daca banii nu ar fi o problema, ce masina ai vrea sa iti iei? Si care ar fi ordinea modificarilor?
Daca banii nu ar fii o problema, cu mana pe inima o spun ca mi-as cumpara o masina full electrica Tesla. M-as da cu ea pret de vreo 2-3 zile dupa care as demonta-o complet. Nu …nu as modifica-o, ci as muta tot …dar TOT pe o caroserie de Dacia 1300. As alege o culoare electrizanta si … fiind obsedat de imbinarea clasicului cu tehnologia de ultima tehnologie, sunt ferm convins ca display-ul de 10′ s-ar incadra in peisaj perfect cu o grafica custom (gen oldschool).
 
7. Airride vs Static. De ce?
Airride? Pfffu …visez de ceva vreme la asa ceva, dar de fiecare data cand i-a venit randul in lista mea de prioritati, intotdeauna a aparut cate ceva care mi-a dat planurile peste cap. Static? Ei bine … Aici stam de vorba de cu totul si cu totul altceva … Parerea mea? Da…parerea mea ….As ramane pe static pentru totdeauna, pentru ca iti trebuie ceva indemanare pe drumurile patriei sa mergi low … da da… Low & Slow.
Nu spargi perne, nu omori articulatii, nu gasesti masina intr-o parte peste noapte si asa mai departe. Da ..dezavantajul e ca pe drumurile patriei trebuie sa mergi cumpatat si grijuliu. Sa nu spargi baia de ulei, sa nu rupi evacuarea, sa nu julesti pedalierul, sa nu indoi pragurile.Prefer static!!!
 
8. Ce planuri ai pe viitor in ceea ce priveste acest domeniu?
Fiind pasionat de fiarele vechi, imi doresc nespus sa ajung intr-o zi sa am propriul atelier de restaurari dar si modificari. Experienta pe care am trait-o cu aceasta Dacie 1300 NU AS MAI REPETA. O … sau daca as face-o , as sti exact cum si cu ce sa incep si probabil ca mi-ar fi mult mai usor.
 
9. Ce sfat ai pentru cei care sunt abia la inceput in acest domeniu?
Pentru cei ce sunt la inceput de drum in acest domeniu am ceva sfaturi. Invatati. Furati cat puteti (meserie), ganditi si intotdeauna puneti-va in minte un lucru (altii fac avioane si tot pica – eu de ce nu as fi in stare sa fac un lucru cu simt de raspundere). Tineti minte ca detaliile FAC diferenta.
Va spun sincer … domeniul auto va educa (desi unele lucrari „iti dau viata peste cap” …nu e chiar asa … Judeca LOGIC ,incearca sa intelegi principiul de functionare). Ai stricat ceva? Nu te speria …nimeni cu s-a nascut invatat, a doua oara vei fi capabil sa faci acelasi lucru muuuult mai bine….poate chiar perfect.
Si ultimul sfat….nervi de otel !!!
 
10. Un salut pentru echipa CTR.
Tin sa salut echipa CTR pentru admiratia si respectul lor fata de mine si de proiectul meu si pentru ca mi-au oferit ocazia de a-mi spune in linii mari scurta povestioara. Pana data viitoare continuam sa FACEM FRUMOWS! Va salut!
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s